2011/09/07

Utazások Porcelánföldön - zagyvaság 2

Látkép a Hargitafürdő legnagyobb, ám nem az egyetlen zagytározójáról.
Egyeseknek türkiz-paradicsom a sárga dűnék között, másoknak gennyes fekély a Hargita testén.

A kép üzenete világos: az ülepítő változatos képe mindenkit vár.

Az alumínium-szilikát kivonása után visszamaradt vasoxidok,

és sok-sok mindenféle ásvány,

pazar földönkívüli látványt hoznak létre.

Vagy éppen egy mediterrán város képét sugallja a felületes szemlélőnek.

A színes szuszpenzió mikrovilágától,a barázdás és árkos erózió makroformájáig,
minden alkalmas lenne földrajzi alapismeretek szemléltetésére.

A kaolint E559 néven, élelmiszer adalékként is használják.
Csomósodásgátlónak.

Néhány fűcsomó erről nem vesz tudomást, biztos kevés a kaolin már a meddőben .

Az ülepítő sok kollégát megihletett. Íme néhányuk:
Lőrincz Csaba, Várday Béla

6 megjegyzés:

  1. Én is kedvet kaptam a meglátogatásához. A nyolcadik kép tetszik a legjobban.

    VálaszTörlés
  2. Erre vártam, a részletekre, közeli képekre. Nem vagyok csalódott :)

    VálaszTörlés
  3. És még nincs vége ;) a bánya következik...

    VálaszTörlés
  4. az asszonnyal imádjuk olvasni a blogodat...nagyon örülünk hogy idetaláltunk :-)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű képek, színek, árnyalatok!
    ...és mégis szorít itt belül valami...

    VálaszTörlés
  6. Köszi, én is imádom csinálni :)
    Gabi, a helynek mindegy, sokkal nagyobb sebeket is eltüntet akkorra, mikor mi is humusz leszünk és egy marék ásvány, s az összes tragédiáink s szorongásunk nyoma kimutathatatlan fodrozódás lesz az entrópiában.

    VálaszTörlés